ABB expanderar inom gör-det-själv-marknaden

Sedan 2014 säljer ABB installationsprodukter via Clas Ohlson och nu fortsätter etableringen på ”Gör-det-själv-marknaden” (DIY). Ett större utbud av ABB:s installationsprodukter kommer nu att säljas via bauhaus.se och från de 19 Bauhausbutikerna i landet.

Den fortsatta expansionen är en viktig del av ABB:s strategi för att öka medvetenheten om och tillgängligheten av ABB:s installationsprodukter, för både yrkesprofessionella och konsumenter.
– Vi är mycket glada över att Bauhaus satsar på ABB och att vi nu får chansen att utöka vårt samarbete, säger Ralf Späth, försäljningschef Retail på ABB Electrification Products.
I den nyöppnade butiken i Stora Bernstorp i Malmö har Bauhaus tillsammans med ABB skapat en Smart Home Studio. Där kan besökarna för första gången testa hemautomationssystemet ABB-free@home. Studion är uppbyggd med en hall, ett vardagsrum och ett badrum. I studion kan bland annat belysning, golvvärme, radiatorer, markiser, fönster och ventilation styras. Det finns förinställda scenarier eller så kan besökarna välja funktion själv via en touchskärm eller tryckknappar. Produkterna i ABB-free@home-sortimentet beställs via Bauhaus webbshop. Även installation kan beställas via Bauhaus elinstallatörer.
– Smart Home Studio är en möjlighet för oss att demonstrera hemautomationssystemet ABB-free@home för konsumenter, något som inte har varit möjligt tidigare.

Comments are closed.