Kunder erbjuds själva bygga komponentkatalog

Komponentdistributören Farnell element14 uppger sig vara först i branschen med att lansera en ny generation av en komponentkataloger särskilt utformade för att förenkla inköpsprocessen.

En onlinekatalog kallad MROCAT har utvecklats och finns nu i en betaversion. Det är en katalog som kunden själv bygger färdig i praktiken får varje kund sin egen personligt utformade, dynamiska katalog.

Farnell element14 väljer att lansera MROCAT Beta för ett brett urval av sina kunder inom underhåll och reparation. Katalogen kan användas från en PC, Mac, iPad eller Androidpekplattor. Användaren bläddrar bland fullt illustrerade sidor med lager- och prisinformation som uppdateras i realtid. Samtidigt uppmuntras kunden att skriva shoppinglistor, göra personliga anteckningar och lägga in bokmärken.

MROCAT Beta uppges bestå av drygt 500 sidor och täcker in sortimentet för kontaktdon, elektromekanik, automation, strömförsörjning, test och mät, verktyg och underhåll. Denna den första upplagan listar 17 000 produkter från 300 varumärken tillsammans med dagsaktuell pris- och lagerinformation när användaren är uppkopplad mot Internet. Användaren navigerar fritt genom att klicka sig ner i ett hierarkiskt system. De kunder som gillar känslan av riktigt papper mellan fingrarna kan skapa sin egen skräddarsydda katalog utgående från nyckelord, sidnummer eller bokmärken och sedan skriva ut den för användning på plats eller på verkstadsgolvet.

När betatestet är avslutat kommer den slutgiltiga versionen på MROCAT med återkopplingen från användarna inbakad att användas som grund för andra kataloger från Farnell element14 inom olika nyckelsektorer och geografiska områden.

Farnell element14 uppger sig nu erbjuda existerande kunder att testa MROCAT och uppger sig också söka aktivt efter användare som i utbyte mot olika belöningar och erbjudanden kan tänka sig att ge återkoppling på användarupplevelsen. MROCAT finns fritt tillgänglig för alla på http://farnell.com/mrocat och Farnell element14 har möjlighet att agera direkt på återkoppling som besökarna ger via länken "Berätta vad du tycker", enligt ett pressmeddelande.

Comments are closed.