Ford och Schneider Electric i samarbete

Fords partnersamarbete med Schneider Electric kommer att erbjuda förare av batteridrivna fordon (BEV, battery electric vehicles) och plugin-hybridfordon (PHEV), inklusive kommande ägare av bilmodellen Ford Focus Electric, en laddningslösning som uppges vara snabb och driftsäker.

Schneider Electrics EVLINK-laddningstation ger möjligheten till en lösning för kunder på alla europeiska marknader där Ford erbjuder laddningsbara fordon (BEV och PHEV). Lösningen har genomgått rigorösa tester för att möta europeiska säkerhetsstandarder. Lösningen levereras med möjlighet till standardinstallation, 5-års garanti och teknisk support

Ford och Schneider Electric har tillsammans säkerställt att laddningsstationerna är optimerade för Fords elektriska fordon. Focus Electric-kunder kan ladda batteriet på lite mer än tre timmar i regioner med kompatibla specifikationer för elförsörjning. Ett fulladdat batteri i Focus Electric kommer ge räckvidd på 162 km med en energieffektivitet på 15.9 kWh/100 km*, enligt nyligen bekräftade uppgifter från Ford.

– Genom det här partnersamarbetet kommer vi erbjuda en smidig, effektiv och hållbar laddningslösning för elfordon till varje Ford-kund och kommer att underlätta för personer som funderar på att köpa elbil. Vår totallösning innefattar hela paketet; elbil, säker laddning och hållbar energi. Vi tror att detta är ett viktigt steg i utvecklingen och introduktionen av elfordon i Sverige, säger Gustav Gustavsson, affärsansvarig Laddning av elfordon, Schneider Electric.

I tillägg till detta kommer Ford och Schneider Electric erbjuda Focus Electric-kunder möjligheten att köpa el från gröna energipartners som levererar certifierad förnyelsebar energi, enligt ett pressmeddelande.

* Angiven elkonsumtion och räckvidd är uppmätt enligt de tekniska kraven och specifikationerna i de europeiska regelverken (EC) 715/2007 och UN-ECE 101. Resultaten kan variera från energi/drivmedel-resultat i andra regioner i världen på grund av lokala körcykler och regelverk.

Comments are closed.