Strategiska prioriteringar för 2022

Farnell har dragit igång en ny kundservicekampanj för att främja distributörens strategiska prioriteringar för 2022.


Chris Breslin, VD för Farnell

– Elektronikbranschen och Farnells verksamhet var inte immuna mot de senaste 24 månadernas globala utmaningar när COVID-19-pandemin satte en enorm press på våra kunder, leverantörer och anställda, säger Chris Breslin, VDför Farnell.

– Det fanns mycket vi kunde vara stolta över under denna utmanande tid, från att expediera medicintekniska beställningar för att hjälpa vårdpersonalen i sitt arbete, till den sömlösa övergången för våra anställdas arbete hemifrån. Men vi inser också behovet av att fortsätta förbättra vår kundservice.

Chris Breslin förklarar att Farnell under 2022 fokuserar på tre viktiga strategiska prioriteringar. Fokuspunkterna kommer att vara digital omvandling, anpassningsbarhet och förbättrad kundsupport.

– COVID-19-pandemin fick trenderna mot digital handel att accelerera. De flesta av Farnells kunder inledde sin resa online och fler än 70 % slutför nu sin transaktion på en digital plattform. Det senaste året har Farnell infört hundratals förbättringar och vi gör de nödvändiga investeringarna för att leverera en av branschens ledande digitala upplevelser.

– Företaget har fått en alltmer rörlig verksamhet med globala team och en mängd olika funktioner som kan svara och reagera snabbt i en föränderlig miljö. Under 2022 kommer kunderna att se resultatet av flera strategiska investeringsbeslut som företaget fattat sedan 2019, exempelvis ett fullt fungerande och avancerat distributionscenter samt ett sortiment med fler än 1 miljon produkter, inklusive 250 000 nya detaljer sommaren 2022.

Comments are closed.