Ny CMCO för Powerbox

Powerbox International AB utnämner Patrick Le Fèvre, företagets nuvarande Marketing and Communication Director, till Chief Marketing and Communications Officer (CMCO). Patrick behåller sitt nuvarande ansvar för marknadsföring av Powerbox standard och kundspecifika produkter och lösningar.

13powerbox04

Med start 2017-01-01 är Patrick Le Fèvre även ansvarig för marknadsföringen av kraftlösningar från Eplax, ett tyskt företag Powerbox förvärvade i maj 2016, och för produkter framtagna av tidigare Power Technics BV, ett holländskt företag vars tillgångar Powerbox förvärvade i april 2016. Patrick Le Fèvres roll som medlem i Powerbox corporate business team, rapporterande till gruppens CEO Martin Sjöstrand, är oförändrad.
– Patricks erfarenhet av och djupa engagemang i kraftindustrin, tillsammans med hans passion för energieffektivitet och miljöansvar, har genomsyrat hans marknadsföringsarbete på Powerbox och lett till mycket positiva resultat, säger Martin Sjöstrand. Styrelsen är övertygad att hans kompetens och engagemang ska ge motsvarande positiva bidrag för de verksamheter vi förvärvat under 2016. Jag gratulerar honom till den nya utnämningen och är övertygad att hans framgång hittills nu fortsätter och kommer hela vår verksamhet till del.
– I mitt nära samarbete med produktutveckling och produktledning under det senaste året har jag mött en innovationskraft inom Powerbox som jag sällan sett under mina 25 år inom kraftindustrin, säger Patrick Le Fèvre. Dessutom används den här förmågan för de två viktigaste aspekterna på kraftomvandlare, ur våra kunders perspektiv. Det är energieffektivitet och kort time-to-market, även för de mest komplicerade kundspecifika lösningarna. Den filosofin genomsyrar all vår produktutveckling och jag ser fram emot arbetet med att illustrera och kommunicera det för hela gruppens verksamhet.
Patrick Le Fèvre har arbetat internationellt inom kraftindustrin i mer än två decennier. Han är en välkänd och högt respekterad presentatör på branschkonferenser världen över och hans artiklar, med tyngdpunkt inom området ren energi, har publicerats av ledande branschpublikationer och websidor vid mer än 200 tillfällen. Innan han började på Powerbox i November 2015 innehade han ledande befattningar inom marknadsföring och kommunikation på Ericsson Power Modules.

Comments are closed.