Annons

23 000 besökare på Elfack

När 50-årsfirande Elfack på Svenska Mässan i Göteborg stängde i fredags, kunde man summera nästan 23 000 besökare. Mässan bjöd på fyra intensiva dagar som resulterade i mycket positiv feedback från utställare och besökare.

– Vi har märkt en skillnad på besökarna under Elfack i år, säger Katarina Porath, marknadsansvarig för eldistribution på ABB. Medvetenheten har ökat och man vet mer om energiomställningen. Vi har upplevt ett enormt intresse kring digitala och förnyelsebara lösningar på årets mässa.
Torsdagen var mässans höjdpunkt rent besökarmässigt. Då blev det stundtals trångt i gångarna när 8 500 personer besökte mässan samtidigt.
”Förändringskraften du söker” var temat för året, något som bland annat uppmärksammades på den nya innovationsarenan Switch. Här kopplades start-ups samman med etablerade företag, innovationer mötte kapital och många nya samarbeten såg dagens ljus. Erik Mårtensson, chef för Smart Infrastructure på Siemens var en av deltagarna under Switch:
– Det var otroligt spännande att vara där tillsammans med alla start-ups och andra aktörer. Mycket handlar om att dra nytta av digitaliseringen som sker just nu. Vi har mött jättemånga intressanta kunder och partners här på mässan.
Seminarierna lockade många besökare och på Kraftscenen var det fullt under nästan alla programpunkter. Digitaliseringen och dess konsekvenser var något som diskuterades under flera programpunkter och bland många utställare. Även arenan Power Circle Summit befäste sin position som en stark mötesplats för energibranschen, något som invigningen av energi- och digitaliseringsminister Anders Ygeman, blev ett kvitto på.

Comments are closed.