TCS växer inom it-tjänster

Enligt Brand Finance ökade värdet på Tata Consultancy Services varumärke med 476 procent från 2010 till 2020, vilket är den största procentuella ökningen inom it-tjänstebranschen.

Värdet för varumärket växte från 12,8 till 13,5 miljarder dollar vilket gör TCS till det snabbast växande varumärket bland de tre största inom it-tjänster, för andra året i rad. TCS:s vd Rajesh Gopinathan har utsetts till en av världens 100 bästa vd:ar, bland annat tack vare hans insatser som varumärkesambassadör för TCS. Tata Consultancy Service (TCS) är det snabbast växande varumärket inom it-tjänster under det senaste årtiondet enligt Brand Finance ”2020 Global 500 report”.

– Det finns mycket att fira för TCS, som har fortsatt tillväxt för varumärket och befäst sin position som topp-tre bland globala varumärken för it-tjänster, säger David Haigh, vd för Brand Finance. Som vi har sett under det senaste året har denna tillväxt drivits av TCS fokus på att främja långvariga partnerskap med sina kunder, men också genom att göra varaktiga och meningsfulla investeringar i samhällen där företaget verkar runt om i världen.

TCS är en del av Indiens största industrikonglomerat Tata Group och har över 450 000 konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 20,9 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2019 och är noterat på både BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) och NSE (National Stock Exchange) i Indien.

TCS etablerades i Norden 1991 och har i dag cirka 14 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Comments are closed.