Student från Indien vinner innovationstävling

Studenten Sandeep Rao från Excel Public School i Indien utsågs av MYoroface AB som vinnare när det gäller bästa lösningsförslag i innovationstävlingen Boost Innovation 2017. Lösningen handlar om hur MYoroface kan digitalisera sin medicintekniska munhantel IQoro. Sandeep vinner 25 000 kr för sin uppfinningsrikedom.

– Sandeep har presenterat ett enastående lösningsförslag på hur vi kan utveckla vår produkt, med allt från skisser till implementeringar av nya funktioner, säger Ylvali Gerling, vd MYoroface AB. Utan Boost Innovation tävlingen hade vi aldrig fått ta del av det här förslaget. Lösningen innebär stora möjligheter för framtiden och vi ser med spänning fram emot arbetet med utvecklingen av IQoro.
Tävlingen nådde närmare två miljoner studenter och forskare
Fiber Optic Valley har genom Boost Innovation hjälpt MYoroface att sprida sin utmaning till människor runt om i världen. Närmare två miljoner studenter, entreprenörer och forskare nåddes av tävlingsinformationen och tävlingssidan fick 40 000 besökare, vilket är en hundraprocentig ökning från tidigare år då tävlingen genomförts.
– Vi har återigen skapat ett unikt tillfälle för innovation och matchmaking som gynnar våra medlemsföretag, säger Anna Gustavsson, senior projektledare, Fiber Optic Valley. Och det är precis vad vårt uppdrag handlar om, att koppla ihop forskningen med marknadens behov.

Comments are closed.