Thin Film i strategiskt avtal

Thin Film Electronics ASA, som utvecklar och kommersiserar tryckt elektronik och intelligenta system, har tecknat ett strategiskt partnerskap med Xerox.

Som en central del av avtalet, har Xerox licensierat Thinfilms egenutvecklade teknik för att tillverka Thinfilm Memory-etiketter i tunnfilm – den enda tryckta, återskrivningsbara minnet som finns kommersiellt tillgänglig idag. Xerox kommer att utveckla en marknadsföringsstrategi riktad till nyckelkunder.

– Detta partnerskap med Xerox – en teknikpionjär med en djup historia av innovation och tankeledarskap – markerar en viktig milstolpe i Thinfilm strategiska färdplan, säger Davor Sutija, Thinfilm verkställande direktör. Vi är glada över att Xerox delar Thinfilm vision om framtiden för tryckt elektronik, och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med dem i att leverera kostnadseffektiva, skalbar intelligens till marknaden, säger Davor Sutija, Thinfilms verkställande direktör.

– Efterfrågan på billiga, icke-konventionella elektroniska lösningar är verkligt och det växer. Genom att samarbeta med Thinfilm utnyttjar vi vår djupa kompetens inom tillverkning och förmåga att skala globalt för att delta i nya spännande marknader som gränsar till vår kärnverksamhet Peter Fischer, chef produktansvarig för Thinfilm, kommer att leda tekniköverföringsinitiativet. För att producera minnesetiketter kommer Xerox ändra en produktionslinje i en av sina befintliga anläggningar i Webster NY, säger Steve Simpson, vice president, på Xerox Business i ett pressmeddelande.

Comments are closed.