Farnell element14 introducerar ny webbplattform

Farnell element14 har uppgraderat sin webbplattform för transaktioner med möjlighet att klara framtida tillväxt med flexibilitet för snabb utveckling och ytterligare investering.

När nu över 60 procent av företagets europeiska försäljning sker online har en serie nya funktioner lagts till som är utformade för att göra beställningar lättare och mer personligt anpassat till kunderna.
De nya funktionerna förenklar orderprocessen över hela webbplatsen, från att leta efter delar till att hitta bakgrundsinformation och sökning. Andra förbättringar innefattar snabbare sökningar med möjlighet att jämföra produkter och få tillgång förbättrad produktinformation och andra resurser. En smidigare väg genom kassan gör också det sista beställningssteget lättare och snabbare.
– Under de senaste åren har vi gjort regelbundna uppgraderingar av funktionerna på vår webbplats, men nu var det dags att investera i stora förbättringar, säger Alan Paterson, försäljnings- och marknadschef för Farnell element14. När alltmer av våra affärer görs online är det viktigt att göra hela processen så enkel som möjligt.
Den nya plattformen är nu live i Sverige och kommer att rullas ut över Europa under resten av året.

Comments are closed.